Avui fem aquesta publicació per iniciar un seguit de resums que anirem publicant en relació allò que es vagi tractant en les reunions de la Comissió Tècnica de la nova Valoració de Llocs de Treball de l’Ajuntament de la Roca del Vallès.
Ahir es va celebrar la primera de les reunions que es té previst celebrar en referència a aquest tema. Nosaltres, com a representants sindicals, ja vam deixar clar quin posicionament tenim en la instància que vam presentar en relació a aquesta qüestió i defensarem que els treballs es facin de manera correcta perquè és l’única manera en la qual hi ha garanties que se’n pugui fer l’implementació global.
La raó per fer pública aquesta qüestió és que gairebé 5 anys després de signar els acords de juliol de 2017, i degut a que els Governs Municipals que hi ha hagut en aquest període han incomplert tots i cadascun del punts acordats, la reunió d’ahir ens situa en un punt que no ha canviat gens. Estem on estàvem. En conclusió, que amb els incompliments de govern s’han malgastat gairebé 5 anys i ja n’estem ben tipes. Ara intentarem fer una crònica pública en temps aproximadament real de com van anant les coses en aquestes reunions.
Ahir, durant la reunió, va quedar palès que el Govern Municipal vol que els treballs de Valoració de Llocs de Treball es facin a dintre de la Comissió Tècnica, i no pas que els faci una empresa especialitzada, tal i com es va acordar l’any 2017. Nosaltres no sabem què ha pogut canviar perquè l’any 2017 sí que calgués contractar una empresa externa i actualment sigui possible fer-ho des de dintre de l’Ajuntament.
La secció sindical d’UGT es va apuntar al carro de fer els treballs des de dintre de la Comissió Tècnica i es va oferir a fer-los ells, usant les dades que hi hagi disponibles. Nosaltres els vam avisar que els treballs que s’han de fer representen molta feina tècnica perquè, a grans trets, s’han de detectar totes les tasques que té obligació de fer l’Ajuntament, repartir aquestes tasques entre els diferents llocs de treball que hi hagi, detectar quins nous llocs de treball cal crear per poder dur a terme tasques que no es puguin fer amb els llocs de treball actuals, crear un organigrama que sigui funcional i, finalment, fer-ne la valoració econòmica. I tots aquests treballs han d’anar acompanyats dels corresponents informes tècnics i justificacions ben fonamentades que acabaran incorporats a la memòria dels treballs.
La secció sindical de CCOO va ser més prudent i no va semblar que assumia com a pròpia la tasca de realitzar els treballs de VLLT. El que sí va fer és explicar què caldria fer per dur a terme l’aprovació d’una nova VLLT i va exposar que hi havia una multitud de casos recents en els quals s’havien implementat valoracions de llocs de treball sense problemes perquè s’havien seguit els passos que calia i que ho havien fet de manera correcta.
La secció sindical de la Intersindical-CSC va tornar a reclamar que es compleixin els acords signats l’any 2017, fet que implica que s’hauria de contractar una empresa especialitzada per acabar els treballs que no va fer l’empresa que es va contractar anteriorment i que va resultar ser una bala perduda. Vàrem posar èmfasi en el fet que, en el cas que no es pugui implementar una futura valoració de llocs de treball i que implicaria que no es puguin pujar els sous a tothom alhora, les persones responsables d’allò serien totes aquelles que haguessin fomentat que els treballs de valoració no estiguessin prou ben fets.
I per avui acabem el nostre resum i ja veurem com avança la qüestió. Per ara s’ha determinat que es faran reunions setmanals, i haurem de veure també si aquestes es mantenen i quin resultat donen.
Anirem donant notícies.